hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > از  حس پدرخواندگی جبهه پایداری برای مردم تا پاسخگو نبودن به ضررهای میلیاردی به کشور

از  حس پدرخواندگی جبهه پایداری برای مردم تا پاسخگو نبودن به ضررهای میلیاردی به کشور

در مناظره نمایندگان دکتر پزشکیان و سعید جلیلی مطرح شد که پایداری ها حس پدرخواندگی نسبت به مردم دارند تا عقاید دیکته شده شان را اجرا کنند و در این میان برای سرپوش گذاشتن به ضررهای چند میلیارد دلاری که با خودکامگی برکشور زدند همواره به دنبال بدنام کردن دولت روحانی هستند.

رویداد ایران: سمانه سادات فقیه سبزواری- پس از شهادت حجت الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس دولت سیزدهم و جمعی از همراهانش در سانحه هوایی 30 اردیبهشت ماه سال جاری بنا بر دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی وتکیه بر اصل ۱۳۱ قانون اساسی در صورت فوت‏، کناره‌گیری یا بیماری بیش از دو ماه و عزل رئیس‌جمهور، یا موجبات دیگری از این گونه، ‏ شورای موقت ریاست جمهوری موظف است ترتیبی دهد که حداکثر ظرف پنجاه روز رئیس‌جمهور جدید انتخاب شود و در این مدت وظایف و اختیارات ریاست جمهوری را جز در امر همه‌پرسی بر عهده دارد.

برهمین اساس نام‌نویسی از نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران به دلیل درگذشت سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس‌جمهور ایران از ۱۰ تا ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ در وزارت کشور انجام شد که در کل ۲۸۷ نفر در این مدت ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۸۰ نفر واجد شرایط ثبت‌نام بودند و در نهایت پس از بررسی شورای نگهبان 6 نفر برای رقابت برگزیده شدند.

رقابت های میان 6نامزد با برگزاری میزگردهای سیاسی -فرهنگی و اجتماعی از سوی صدا و سیما و جلسات دانشجویی و دیدارهای مردمی آغاز شد و در واپسین ساعت های پیش از شروع انتخابات 2 نفر کنار رفتند و از میان 4 رقیب در این دوره 2 نامزد بالاترین آرا را کسب کردند که از مجموع 24 میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵رای شمارش شده مسعود پزشکیان با  ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و۹۹۱ رای و سعید جلیلی با ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸رای به مرحله دوم رسیدند.

در همین خصوص  به همت موسسه فرهنگی ناشران و شرکت تعاونی ناشران قم نشست اصحاب فرهنگ و هنر با نمایندگان نامزدهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در سالن اجتماعات مجتمع ناشران برگزار شد.

در این نشست سید محمد صحفی نویسنده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و مدیر ارشد فرهنگی با سابقه اجرایی معاون امور مطبوعاتی و تبلیغاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سید محمد خاتمی به عنوان نماینده مسعود پزشکیان و حجت الاسلام محمدحسین پیشاهنگ مبلغ اصول گرا و از اصحاب رسانه به عنوان نماینده سعید جلیلی در این جلسه حضور یافتند.

سید محمد صحفی در این جلسه با بیان اینکه در حال حاضر دو راه بیشتر پیش روی مردم قرار ندارد، گفت: یا باید با همین شرایط ادامه دهیم و سکوت کنیم و یا با تغییر مسیر رویه را اصلاح کرده تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

 وی افزود: امروز کشور ما در شرایط بسیار حساس و مهمی قرار دارد زیرا این رقابتی که در کشور شکل گرفته است رقابت دو فرد نیست بلکه رقابت دو دیدگاه است.


 

این فعال فرهنگی اضافه کرد: ۶۰ درصد مردم نیاز به مشارکت ندیدند و از آن ۴۰ درصد که در انتخابات حاضر شدند نیز دکتر پزشکیان پیشتاز بودند و آقای جلیلی با یک میلیون رای فاصله به عنوان نفر دوم شناخته شد و انتخابات به مرحله دوم کشیده شد.

وی با بیان پرسشی مبنی براینکه چه عاملی موجب شده است تا نیمی از جمعیت کشور خود را بی نیاز از شرکت در انتخابات ببینند، گفت: این رخداد که یک هشدار و زنگ خطری برای مسئولان است و باید به آن به صورت جدی توجه کنند ناشی از اجرای سیاست ها و برنامه هایی است که مردم را در فشار بیشتر قرار داده است به گونه ای که احساس آزادی نمی کنند و در زمانی که باید گوش به صدا و سیمای جمهوری اسلامی بدهند پیام ها و اخبار رسانه های خارجی را مورد توجه قرار می دهند.

صفی اضافه کرد : نمی شود فقط یک جناح پا در کفش کرده و بگویند راه ما درست است و‌ زمانی که آرای مردم را می بینند بگویند مردم نمی فهمند و در زمانی که عدم مشارکت را مطرح کنیم بگویند مهم نیست ما راه خودمان را پیش می گیریم.

نماینده مسعود پزشکیان در این نشست بیان کرد: در مناظرات آشکار شد که جناحی در تلاش است با وفاق ملی مردم را از شرایطی که در آن هستند نجات بدهد و در جناح دیگر فقط بر دیدگاه خود تکیه کنند.

وی با بیان اینکه پرچم دار یک نگاه فقط خود را عالم می دانند و متوهم هستند، گفت: این افراد دنبال انگاره های ذهنی هستند و فقط همین مسئله برایشان مطلق شده است.

صحفی اضافه کرد: دکتر پزشکیان به دنبال تضارب آرا برای برون رفت از مشکلات کشور است و در همین راستا از همه افکار و نظرات استفاده می کند اما طرف مقابل خود را صاحب نظر و ولی مردم می داند به گونه ای که تصور می کند مردم محجور و نادان هستند و لازم است که مردم نیزتابع سیاست های دیکته شده آنان باشند.

در بخش دیگری از این نشست،حجت الاسلام پیشاهنگ با بیان اینکه دولت شهید رئیسی قرار بود ادامه دهنده راه انقلاب و منویات رهبر معظم انقلاب باشد، گفت: سعید‌جلیلی نیز در تلاش است تا همین راه را ادامه دهد.


 

وی، با اشاره به سیاست های اقتصادی این نامزد جبهه انقلاب در ارتباط با رشد 8 درصدی اقتصادی، اظهار کرد : اگر بنا باشد سیاست های دولت همانند آقای روحانی که هشت سال جلوی ساخت مسکن مهر را گرفت سیاست های آقای رئیسی هم متوقف شود به جایی نخواهیم رسید  و این امر هرگز محقق نمی شود اما اگر سیاست های شهید جمهور ادامه پیدا کند صحنه روشن است و مقابل چشم ما قرار دارد و بانک جهانی نیز آن اذعان دارد ما قطعا می توانیم به رشد 8درصدی اقتصادی برسیم.

سید محمد صحفی نیز در ادامه، بیان کرد: ادعاهایی وجود دارد که سندیتی ندارد و زمانی که بی سند صحبت می شود و براساس بافته هایی مطالبی القا می شود که ظن این می رود که با دروغ و فریبکاری به دنبال اغفال مردم هستند.

وی افزود: گفته می شود ۳ سال نخست دولت روحانی را با ۳ سال دولت شهید رئیسی مقایسه کنیم که براساس آمار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، زمانی که دولت را آقای روحانی تحویل گرفتند دلار ۳ هزار و ۳۰۰ تومان بوده است و پس از گذشت ۳ سال این مبلغ به ۳ هزار و‌۷۴۸ تومان افزایش پیدا کرده است اما در زمان مشابه دولت شهید رئیسی دلار با قیمت ۲۴ هزار تومان تحویل گرفتند و با قیمت ۶۰هزار تومان تحویل دادند .

نماینده مسعود پزشکیان در ادامه این نشست گفت: تورم در مدت زمان سه سال آقای روحانی ۳۴.۷ دهم درصد بوده و زمانی که آقای رئیسی تحویل گرفتند ۴۶.۲ درصد که این رقم تا پایان سال گذشته رقم ۴۰.۷ دهم درصد را نشان می دهد و نشان دهنده آن است که تورم ۹درصد زیر یک در مدت زمان ۳ سال به میانگین ۴۰ تا ۴۶ درصد رسیده است.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام پیشاهنگ اضافه کرد : سیاست دولت دکتر روحانی همانند سیاست مرحوم هاشمی رفسنجانی بود که فنر نرخ ارز را رو به پایین فشار دهند که این سیاست براساس آخرین یافته های سیاسی کار غلطی است زیرا که این فنر در یک مقطع زمانی دیگر تاب و توان فشار ندارد و پرتاب می‌شود و در عرض یک شب به۱۱هزار تومان می‌رسد. اما در دولت آقای جلیلی دست به نرخ ارز گذاشته نمی شود تا شیب بازار معلوم شود و سیاست ها به سمت تعدیل این رشد برسد.

در بخش دیگری از این نشست مهدی رضوانی یکی از فعالان فرهنگی به نوع نگاه ایدئولوژی فرهنگی اشاره کرد و گفت: در این نوع نگاه پست ها تقسیم می شود و نخبگان حذف می شوند. در این ارتباط چه توضیحی دارید ؟

در این خصوص حجت الاسلام پیشاهنگ با اشاره به اینکه در دولت های اصلاح طلبان شاهد چنین موضوعی بودیم و‌ دانشمند هسته ای از سازمان انرژی هسته ای اخراج شدند، گفت: دکتر جلیلی در حوزه سیاست خارجی دیدگاه خاصی دارند که موافقین و مخالفینی را دارد و در این راستا یک جهت گیری سیاسی در سیاست خارجی دارند که عمده دعواها به آن سمت پیش میرود.

این نماینده نامزد جبهه انقلاب ادامه داد: در طول ۱۱ سال گذشته در ارتباط با موضوعاتی که پرونده آن در شورای راهبردی کشور است تشکیل جلسه می دهد ودر این راستابرنامه هایی نوشته شده که همه غیر سیاسی است ودر سایر حوزه ها اصلا نگاه سیاسی وجود ندارد.

پیشاهنگ با تاکید بر قانون به کارگیری فرزندان شهدا بیان کرد: درحالی که این موضوع نص صریح قانون است اما دولتمردان از آن سر باز می زنند و در دولت آقای جلیلی به این موضوع توجه می شود.

در بخش دیگری از این جلسه سید محمد صحفی اظهار کرد: آقای سعید جلیلی بالاترین زمان کارکرد ایشان در شورای عالی امنیت ملی است که چند پرونده پیش روی ایشان است که مهمترین آن مخالفت با برجام است که لیست تحریم های ذیل برنامه های هفتم توسعه به دلیل عدم کارآمدی لازم ایشان معطل مانده است و اگر تا چند ماه دیگر تکلیف خود را روشن نکنیم تحریم های سخت تر از راه می رسد که امیدواریم با تدبیر دکتر پزشکیان این اتفاق تلخ گریبانگیر مردم کشورمان نشود.

 

وی همچنین به قرار داد FATF اشاره و بیان کرد: این قرارداد در دولت تصویب و مورد موافقت مجلس نیز قرار گرفت اما در زمانی که به مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید، آقای جلیلی جلوی آن را گرفتند و موجب ضرر ۳۰۰ میلیارد دلاری به کشور شد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: گشت ارشاد و طرح نور از جمله موضوعاتی است که آقای جلیلی موافق آن است و مخالفتی در سخنان ایشان دیده نمی شودو همچنین موضوه طرح صیانت است که ایشان به صورت جدی عقیده دارند که باید فیلتر اجرا شود و فیلتر شکن ها یک پولی باید بابت دریافت اینترنت و پولی بابت فیلتر شکن بپردازند.

در بخش دیگری از این جلسه حجت الاسلام پیشاور در پاسخ به پرسش یکی از شرکت کنندگان در این برنامه مبنی بر اینکه هزینه طلاب که برای دکتر جلیلی به روستاها می روند از چه منبعی تامین می شود؛ بیان کرد: این طلاب یکماه است که بدون دریافت حتی یک ریال درستاد دکتر جلیلی مشغول فعالیت هستند و گاهی با آب و نان جو روز خود را سپری می کنند.

حجت الاسلام پیشاور در پاسخ به پرسش یکی دیگر از شرکت کنندگان از نماینده نامزد جبهه انقلاب بر مبنی بر اینکه چه حمایت و برنامه ای برای معلولان در دولت محبوب شما وجود دارد، گفت: براساس قانون در نهادهای دولتی و خصوصی باید 5 درصد از سهمیه جذب و به کارگیری را به معلولان اختصاص دهند اما این موضوع کمتر محقق  شده و در دولت سعید جلیلی محقق خواهد شد.

صحفی در بخش دیگری از این نشست با گلایه از تبلیغات منفی ستاد دکتر جلیلی گفت: در حالی به چهره ملی و‌محبوب آذری جهرمی عنوان کاسب فیلتر شکن می دهند که خودشان عامل فیلتر همه شبکه های اجتماعی به روی مردم هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به صفات بارز دکتر پزشکیان افزود: ایشان یک فرد صادق و انسان وارسته ای است که نقش بازی نمی کند و به دنبال توسعه و تعامل منطقی با دنیا است که درستی نخستین شعار ایشان است و ما اطمینان داریم در این تلفیق آینده درخشانی در انتظار ما هست.

مردم این روزها برای انتخاباتی سرنوشت ساز آماده می شوند و امید است منتخب مردم به دور از هرگونه دیدگاه شخصی و با رهنمون از کارشناسان برجسته مانع از مشکل تراشی های داخلی و خارجی شود.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد